Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 14 lutego 2011

PIOTR KACZKOWSKI Z PR3 - 65 URODZINY



Czy możliwe jest, że jeden z najsłynniejszych głosów Polski nie ma twarzy? Tak, jeśli to Piotr Kaczkowski. Dziennikarz Programu 3 Polskiego Radia unika okazji do pokazywania się publicznie. 14 lutego kończy 65 lat.



Kaczkowski, od 43 kształtujący audycję MiniMax, czyli "MINImum słów, MAXimum muzyki"


znany jest również, z prowadzenia muzycznej części Zapraszamy do Trójki, W tonacji Trójki oraz Trójka pod Księżycem. To prezenter kultowy. Równy jest mu Marek Niedźwiedzki.

Podobnie jak on kształtuje muzyczne gusta wymagających słuchaczy. Przy tym robi to z taką gracją i estymą, że urasta to do mina sztuki. Od zawsze potrafił wydobyć z muzycznego morza produkcji unikatowe i wartościowe fale. Że robił to umiejętnie, świadczy o tym dziś status tych gwiazd - muzycznych legend.

Robi to wciąż - z zalewu produkcji muzycznych wydobywa perełki. Jak to robi?
- W ciągu tygodnia słucham około piętnastu godzin nowej muzyki. Wybieram z nich około dwie. Przed audycją dokonuję dalszej selekcji według kryteriów, których nie do końca jestem w stanie wyjaśnić. To jest jakaś tajemnica, której ja nie znam, boję się, że jak ją poznam, to już nie będzie tajemnicą i nie będzie mnie to interesowało. Nie szufladkuję tej muzyki, ja jej nie nazywam, więc albo zadrży do niej moje serce albo nie zadrży. I to jest właściwie jedyne kryterium - zdradza Kaczkowski tajniki warsztatu.

Z wieloma artystami, zarówno rodzimymi jak i zagranicznymi, dobrze się zna. Z kilkoma, m.in. Tori Amos nawet przyjaźni.


Przeczytaj też:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty